U heeft van ons brief of een document ontvangen. Maar wat betekent dit nu eigenlijk en wat wordt er van u verwacht? Hieronder vindt u een opsomming van verschillende brieven en documenten die u van ons kunt verwachten. Er wordt uitgelegd waarom u die ontvangt, wat u kunt doen als u niet kunt betalen en wat de verdere mogelijkheden zijn.
U heeft van ons een betekening van het dwangbevel ontvangen. Dit is een schriftelijk bevel van een overheidsorgaan waarmee een geldsom bij u mag worden geïncasseerd.
U heeft van ons een hernieuwd bevel ontvangen waarin wij u verzoeken om binnen twee werkdagen uw aanslag te betalen. Het is belangrijk dat u in actie komt.
U heeft van ons een exploot ontvangen waarin wordt aangegeven dat er een beslaglegging zal plaatsvinden. Dit is een maatregel om geld te vorderen.
Heeft u een bericht van Flanderijn Invordering ontvangen met het verzoek om een bedrag te betalen? Maar u bent van mening dat u dit bedrag al heeft voldaan? Wij helpen u graag verder. Soms kunnen een betaling en ons verzoek elkaar kruisen. Het is dan ook belangrijk dat u ons zo snel mogelijk het betaalbewijs toestuurt. Als u ons laat weten dat u al heeft betaald, kunnen we dit controleren en worden zo onnodige misverstanden voorkomen.
Heeft één van onze belastingdeurwaarders beslag gelegd op uw salaris of uitkering? Dan houden wij rekening met de beslagvrije voet zodat u voldoende geld overhoudt om de basiskosten van uw levensonderhoud te kunnen betalen. Op onze infopagina leest u meer informatie en kunt u controleren of uw beslagvrije voet klopt.
Een aanslag van een overheidsinstantie moet binnen de gestelde termijn worden betaald. Als u dit niet binnen die termijn doet worden er invorderingsmaatregelen genomen die kosten met zich meebrengen. Daarbij kunt u denken aan aanmaningskosten, kosten voor het uitbrengen van een dagvaarding of voor het leggen van beslag. Deze kosten worden bepaald door de kostenwet invordering rijksbelastingen.
Belangrijk om te lezen!
Als u het niet eens met de hoogte van de kosten kunt u binnen 6 weken een schriftelijk bezwaarschrift indienen. Bezwaar indienen doet u niet bij Flanderijn Invordering maar bij de overheidsinstantie die de aanslag heeft opgelegd. Dit kunt u terugvinden op de documenten die u heeft ontvangen. Als uw bezwaar wordt afgewezen, dan heeft u de mogelijkheid om in beroep te gaan bij de rechtbank.
Bij Flanderijn Invordering doen we er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als u niet tevreden bent horen we dat graag. Samen zoeken we naar een passende oplossing.
Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Laat het ons weten. Kijk op onze infopagina leest u op welke wijze u een klacht aan onze klachtenfunctionaris kenbaar kunt maken.
Met de aankondiging beslaglegging stelt de deurwaarder u op de hoogte dat hij of zij u persoonlijk komt bezoeken. Tijdens dit bezoek kunt u uw belastingschuld persoonlijk betalen. Als u niet betaalt wordt er door de deurwaarder beslag gelegd op uw roerende zaken of op voertuigen die op uw naam staan. Dit kan extra kosten veroorzaken. Deze kosten komen voor uw rekening.
U heeft een belastingaanslag niet betaald. Daarom heeft u van ons een dwangbevel ontvangen. Hiermee wordt u verplicht om een openstaande schuld te betalen.
De belastingdeurwaarder kan beslag leggen op een bankrekening, inkomen (salaris/uitkering), teruggave van de Belastingdienst, inboedel, auto, woning en onroerende zaken.
Bent u het niet eens met de kosten van het Hernieuwd Bevel? Dan kunt u binnen zes weken na dagtekening van het Hernieuwd Bevel bezwaar indienen bij de overheidsinstantie waarvan de belastingaanslag afkomstig is. Flanderijn Invordering werkt in opdracht van deze overheidsinstanties waarvan de belastingaanslag afkomstig is. Flanderijn Invordering voert alleen de invordering uit. Daarom kunnen wij uw bezwaar niet in behandeling nemen.
Als u de gemeentelijke- of waterschapsbelastingen niet binnen de gestelde termijn heeft betaald, ontvangt u een hernieuwd bevel. Het hernieuwd bevel krijgt u als u na de aanmaning en het dwangbevel uw aanslag nog niet (volledig) heeft voldaan.
U heeft van ons een exploot ontvangen waarin wordt aangegeven dat er een beslaglegging zal plaatsvinden. Dit is een maatregel om geld te vorderen.
Flanderijn Invordering wordt door schuldeisers ingeschakeld om vorderingen te incasseren. Een aanmaning die u van ons heeft ontvangen betekent dat u een (belasting)aanslag of factuur niet heeft betaald. U wordt verzocht om het gehele openstaande bedrag alsnog binnen 14 dagen te voldoen.
Heeft één van onze belastingdeurwaarders beslag gelegd op uw salaris of uitkering? Dan houden wij rekening met de beslagvrije voet zodat u voldoende geld overhoudt om de basiskosten van uw levensonderhoud te kunnen betalen. Op onze infopagina leest u meer informatie en kunt u controleren of uw beslagvrije voet klopt.
Als u het niet eens met de hoogte van de kosten kunt u binnen 6 weken een schriftelijk bezwaarschrift indienen. Bezwaar indienen doet u niet bij Flanderijn Invordering maar bij de overheidsinstantie die de aanslag heeft opgelegd. Dit kunt u terugvinden op de documenten die u heeft ontvangen. Als uw bezwaar wordt afgewezen, dan heeft u de mogelijkheid om in beroep te gaan bij de rechtbank.
Doet u niets of u reageert te laat? Dan gaan wij verder met invorderen. U loopt dan het risico dat er beslag wordt gelegd op uw inkomsten, voertuig, woning en/of andere bezittingen. Het is daarom belangrijk dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken.
U heeft een factuur ontvangen vanwege de levering aan huis van een 140 liter grijze minicontainer voor het ophalen van restafval door Circulus Berkel. U heeft deze extra container aangevraagd bij Circulus Berkel. Circulus Berkel haalt het huisvuil op in gemeente Apeldoorn. De kosten voor de levering van deze extra container zijn € 25,00.
U bent niet tevreden? Bij Flanderijn Invordering doen we er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als u niet tevreden bent horen we dat graag. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Als u een klacht wilt indienen kunt u dit met het klachtenformulier hieronder doen. Stuurt u liever een brief? Dat kan natuurlijk ook.
Een aanslag van een overheidsinstantie moet binnen de gestelde termijn worden betaald. Als u dit niet binnen die termijn doet worden er invorderingsmaatregelen genomen die kosten met zich meebrengen. Daarbij kunt u denken aan aanmaningskosten, kosten voor het uitbrengen van een dagvaarding of voor het leggen van beslag. Deze kosten worden bepaald door de kostenwet invordering rijksbelastingen.
Een scheiding, werkeloosheid, pensioen of ziekte kan het lastig maken om rekeningen te betalen. Maar er zijn nog veel meer redenen waarom schuldzorgen ontstaan. Ziet u geen uitweg meer? Vraag om hulp. Er zijn verschillende initiatieven die u ondersteunen en samen met u oplossingen vinden.
U heeft waarschijnlijk een openstaande schuld bij een van onze opdrachtgevers. Wij zijn door hen ingeschakeld om deze vordering te incasseren. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
U heeft een bericht ontvangen van Flanderijn Invordering maar eerdere brieven door verhuizing gemist? Wij adviseren u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.
Op onze website vindt u een handig overzicht van verschillende brieven en documenten die Flanderijn Invordering verstuurt. Er wordt uitgelegd waarom u die ontvangt, wat u kunt doen als u niet kunt betalen en wat de verdere mogelijkheden zijn. Bekijk de verschillende brieven en verdere informatie via onderstaande button.
U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze aanslag al heeft voldaan. Het is dan belangrijk dat u ons zo snel mogelijk hierover informeert. Hoe u dat het beste kunt doen leest u op onze website via onderstaande button.
De belastingdeurwaarder kan beslag leggen op een bankrekening, inkomen (salaris/uitkering), , inboedel, voertuig, woning en andere onroerende zaken.
U heeft een belastingaanslag niet (volledig) betaald. Ook na meerdere herinneringen en contactpogingen heeft u niet (volledig) betaald. Dit is de reden dat er beslag is gelegd.
Als er beslag wordt gelegd op je bankrekening, wordt je saldo tijdelijk bevroren. De bank moet het geld dat in beslag is genomen overmaken aan ons. Er blijft een beslagvrij bedrag over, zodat u nog geld heeft voor belangrijke uitgaven zoals huur, boodschappen en zorg. Dit geldt alleen voor particulieren, niet voor bedrijven. Houd er ook rekening mee dat de bank kosten rekent voor de beslaglegging. Wilt u het proces versnellen? Neem dan contact op met uw bank.
Door het openstaande bedrag te betalen of andere afspraken met ons te maken. Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op. Ziet u geen uitweg meer? Vraag om hulp.
Het uitgangspunt is dat een belastingdeurwaarder bij een beslag op roerende zaken geen beslag mag leggen op zaken die niet van de schuldenaar zijn.
In het proces-verbaal dat de belastingdeurwaarder aan u heeft overhandigd of nog gaat overhandigen, staat omschreven welke onroerende zaken in beslag zijn genomen. Door het beslag kunt u uw woning / pand niet meer verkopen.
Als er een hypotheek rust op uw woning of andere onroerende zaak, wordt ook de hypotheekbank door ons op de hoogte gesteld van het gelegde beslag. In veel gevallen nemen zij ook contact met u op.
Het beslag kan alleen worden opgeheven als het volledige openstaande bedrag betaald is. Als u dit niet doet, wordt uw woning verkocht. De gedwongen verkoop is een kostbaar traject. Neem contact met ons op om tot een oplossing te komen.
U heeft een brief ontvangen waarin staat dat de deurwaarder mij persoonlijk komt bezoeken. Wat betekent dit?
De deurwaarder komt u persoonlijk bezoeken. Tijdens dit bezoek kunt u uw belastingschuld betalen. Betaalt u niet dan wordt er beslag gelegd op uw roerende zaken of op voertuigen die op uw naam staan. Dit kan extra kosten veroorzaken. Deze kosten zijn voor uw rekening. Zorg ervoor dat u tijdens het bezoek aanwezig bent.
Het bezoek kan alleen worden voorkomen door het volledige openstaande bedrag te betalen. Betaal direct via IDEAL of betaal via overboeking naar naar rekeningnummer NL76 INGB 0007 2394 11 ten name van Flanderijn Invordering B.V. Vermeld bij uw betaling altijd uw dossier- en/of aanslagnummer.
De beslagvrije voet is het minimumbedrag waarop u recht heeft om in uw levensonderhoud te voorzien. Dit deel van uw inkomen valt niet onder het beslag. U kunt een herberekening van uw beslagvrije voet aanvragen door het daarvoor bestemde formulier in te vullen.
Wilt u meer informatie?
Dat kan met de rekenmodule van de rijksoverheid. Zodra u alle gegevens hebt ingevuld, klikt u op 'Opslaan'. Daarna ziet u een berekening van uw beslagvrije voet. U kunt de gegevens printen.
U kunt een herberekening aanvragen van uw beslagvrije voet door een vragenlijst bepaling beslagvrije voet in te vullen. Wanneer wij de vragenlijst hebben ontvangen, nemen wij binnen drie werkdagen contact met u op om de hoogte van de beslagvrije voet met u te bespreken. Lees meer over de herberekening van de beslagvrije voet.
U kunt uw schuld direct en veilig betalen via iDEAL. Dit doet u in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Daarnaast is het mogelijk om het verschuldigde bedrag contant of per pin te voldoen op een van onze kantoren.
Indien u niet in staat bent om het volledige bedrag binnen de gestelde termijn te betalen, kunt u een betalingsregeling aanvragen of uitstel van betaling verzoeken. Houd er rekening mee dat een regeling of uitstel niet altijd mogelijk is en afhankelijk is van uw specifieke situatie.
U kunt online een betalingsregeling aanvragen om in termijnen te betalen of een afspraak maken om het bedrag op een later moment in één keer te voldoen. De mogelijkheid tot een regeling hangt af van uw persoonlijke omstandigheden.
Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw openstaande schuld.
U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze aanslag al heeft voldaan. Het verwerken van uw betaling duurt 2 werkdagen. Heeft u langer dan twee werkdagen geleden betaald? Dan vragen wij u om een betaalbewijs te sturen onder vermelding van uw aanslagnummer en/of dossiernummer. Op deze pagina ziet u op welke manieren dit allemaal kan.
Er is geen officiële definitie van probleemschulden. Over het algemeen spreekt men van financiële problemen wanneer iemand drie maanden of langer niet aan zijn noodzakelijke financiële verplichtingen kan voldoen, zoals huur, zorgpremie en energie. Ook wanneer iemand zijn financiële situatie als onoplosbaar ervaart, kan er sprake zijn van probleemschulden.
Als u geen oplossingen meer ziet om uw schulden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken bij bijvoorbeeld een kredietbank, maatschappelijk werk of uw gemeente. Op onze website vindt u meer informatie over de beschikbare hulp.
Geldfit is dé plek voor al je vragen en zorgen over geld. Doe een check, vind handige informatie of ontdek hoe je allerlei geldzaken goed regelt.
Op Flanderijninvordering.nl vindt u meer informatie over de contactgegevens van uw gemeente.