Privacyverklaring

Flanderijn Invordering respecteert de privacy van alle bezoekers van onze website. Wij zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie, die u ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld. Deze privacy­verklaring is uitsluitend van toepassing op de diensten van Flanderijn Invordering. Door gebruik te maken van deze website, accepteert u het privacy­beleid.

PRIVACYVERKLARING

Privacyverklaring

Flanderijn Invordering respecteert de privacy van alle bezoekers van onze website. Wij zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie, die u ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld. Deze privacy­verklaring is uitsluitend van toepassing op de diensten van Flanderijn Invordering. Door gebruik te maken van deze website, accepteert u het privacy­beleid.

Flanderijn Invordering is niet verantwoordelijk is voor het privacy­beleid van andere sites, die via een link op onze website bereikbaar zijn. Als u via onze website een website van een derde bezoekt, raden wij u aan ook het privacys­tatement en de disclaimer van de website die u bezoekt te lezen. Flanderijn Invordering draagt geen verantwoordelijkheid voor de verkrijging van persoons­gegevens door deze websites. U kunt zien dat u niet meer op onze website bent als de URL is gewijzigd.

 

Inhoudsopgave:

 


AnchorVerwerken van persoonsgegevens


Flanderijn Invordering verwerkt bij het uitoefenen van haar werkzaamheden persoons­gegevens. De verwerking van de persoons­gegevens wordt gedaan binnen de kaders van wettelijke regels. Flanderijn Invordering is verantwoordelijke voor de privacy­gegevens op grond van haar wettelijke en/of ambtelijke aan gerechts­deurwaarders voorbehouden taak. Als wij uw persoons­gegevens verwerken volgen wij de volgende wetgeving: Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG);

 

AnchorUw rechten

 


Op basis van de AVG kunt u een aantal rechten uitoefenen:

 

  • het recht op inzage;
  • het recht om te wijzigen;
  • het recht om vergeten te worden;
  • het recht om gegevens over te dragen;
  • het recht op informatie.

Wilt u een beroep doen op (één van) deze rechten? Vul dan het formulier 'Verzoek over privacygegevens' in.

 

Verzoek over privacygegevens

 

Functionaris Gegevensbescherming


Waar er sprake is van onduidelijkheden of aanvullende vragen, verzoeken we u contact op te nemen met onze functionaris gegevens­bescherming. De taak Functionaris Gegevens­bescherming in de zin van de AVG is belegd bij het kwaliteitsteam, deze functie wordt binnen Flanderijn ingevuld door mevrouw J. Bronsvoort. 

Naam : J. Bronsvoort
Organisatie: Flanderijn
Adres : ’s-Gravendijkwal 134, 3015 CC Rotterdam
Telefoon: 088-2092444
E-mailadres : rc@flanderijn.nl


AnchorPrivacytoezichthouder


In Nederland houdt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) toezicht op de naleving van de privacywetgeving. Heeft u een klacht over hoe er met uw privacygegevens wordt omgegaan dan kunt u contact opnemen met de AP.

 

AnchorBewaartermijn persoonsgegevens


Flanderijn Invordering bewaart persoonsgegevens die zij verwerkt niet langer dan noodzakelijk is voor het doel van de gegevensverwerking of op basis van de voor haar van toepassing zijnde wet en regelgeving.

 

AnchorData-analyse


Wanneer u onze website bezoekt, verzamelen wij technische informatie. De volgende informatie gebruiken wij voor data-analyse:

  • het IP-adres van uw computer, tablet of smartphone;
  • informatie over het besturingssysteem van uw apparaat;
  • de internetbrowser waarmee u surft;
  • de delen van de website die u bezoekt of gebruikt;
  • de duur van uw bezoek;
  • de onderwerpen die u bekijkt.

Wij verzamelen daarnaast informatie over hoe onze nieuwsbrief wordt gelezen, door het bijhouden van ‘opens en clicks’.

 

AnchorInformatie over onze diensten


Uw persoonsgegevens kunnen door Flanderijn Invordering gebruikt worden om u te informeren over onze producten en diensten. Via verschillende formulieren op de website van Flanderijn Invordering vragen wij uw persoonsgegevens. Dit doen wij ook als u zich bij ons registreert voor het ontvangen van onze nieuwsbrief, informatie opvraagt, een vraag stelt of op een andere manier met ons in contact treedt.

Wilt u geen mailings meer van ons ontvangen? Meldt u dan af. Dit kan door te klikken op de link ‘afmelden’ onderaan de e-mail die u heeft ontvangen.

Uw persoonsgegevens worden in principe alleen gebruikt door Flanderijn Invordering. Wij verstrekken uw persoonsgegevens alleen aan derden als:
 

  • u toestemming heeft gegeven;
  • de wet ons daartoe verplicht;
  • uitvoering van een overeenkomst tussen u en Flanderijn Invordering.

AnchorCommunicatie


Wanneer u een e-mail of andere (WhatsApp)berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden.



AnchorTelefonisch contact


Telefonische gesprekken kunnen worden opgenomen en gebruikt worden voor kwaliteitsdoeleinden.



AnchorDoeleinden


We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in deze privacyverklaring behalve als u hiervoor toestemming heeft gegeven.



AnchorDerden


De informatie wordt niet met derden gedeeld. In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

 

Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)


Wij voeren regelmatig klanttevredenheidsonderzoek uit om inzicht te verkrijgen in de beleving en tevredenheid van onze klanten. Op basis daarvan kunnen wij de klantervaring en onze diensten verbeteren. Het klanttevredenheidsonderzoek bestaat uit een vragenlijst die wij per e-mail aan klanten sturen op basis van het e-mailadres dat bij ons bekend is.

 

Doeleinden klanttevredenheidsonderzoek:

 

  • Optimaliseren van onze dienstverlening;
  • Verbeteren van de klantgerichtheid van onze medewerkers;
  • Analyse van waardering van onze diensten, inclusief onze communicatie;
  • Betere en efficiëntere dienstverlening.


Verwerkingen voor klanttevredenheidsonderzoek:

 

  • E-mailadres, dossiernummer.
  • Door de klant ingevulde en teruggestuurde antwoorden. Deze verwerkt en gebruikt Flanderijn Invordering voor analyses of intern marktonderzoek.
  • Flanderijn Invordering vraagt of zij contact met de klant mag opnemen met betrekking tot de antwoorden. Alleen als het antwoord ‘ja’ is, nemen we mogelijk contact met de klant op.


Voor een klanttevredenheidsonderzoek kunnen wij gespecialiseerde bedrijven inschakelen.


Voor zover die bedrijven de gegevens verwerken ten behoeve van Flanderijn Invordering, doen zij dit als verwerker. We zullen alleen de noodzakelijke gegevens (e-mailadres en dossiernummer) met dergelijke bedrijven delen voor de analyse van klanttevredenheid. Deze noodzakelijke gegevens worden direct na verzending van het klanttevredenheidsonderzoek verwijderd door de betreffende bedrijven. De klantgegevens zijn voor niemand anders dan Flanderijn Invordering in te zien. De resultaten van het onderzoek gebruiken wij niet voor marketingdoeleinden.

 

Wat is de grondslag van deze verwerkingen?


De verwerkingen van uw gegevens voor klanttevredenheidsonderzoek, waaronder het analyseren van uw ingevulde en teruggestuurde antwoorden, zijn noodzakelijk ter behartiging van gerechtvaardigde belangen. Het dient als uitgangspunt voor ons marketing- en communicatiebeleid en de verbetering van onze diensten.

 

Hoe lang bewaren wij uw gegevens voor dit doel?


Voor de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek geldt een bewaartermijn van maximaal 3 maanden, daarna zullen wij de gegevens verwijderen. Op die manier blijven gegevens beschikbaar voor rapportages maar zijn ze niet tot personen te herleiden.

 

AnchorGeldfit Direct


Flanderijn Invordering kan klanten met ernstige betaalachterstanden adviseren om contact op te nemen met een vrijwilligersorganisatie of met een gemeente voor schuldhulp. Flanderijn Invordering kan daarbij helpen door persoonsgegevens via een aanvraagformulier van Geldfit Direct rechtstreeks te verzenden naar een organisatie of gemeente. Deze aanvraag wordt alleen verzonden als de klant daar zelf toestemming voor heeft gegeven. De toestemming wordt telefonisch vastgelegd en drie maanden bewaard. Deze toestemming kan op elk moment worden ingetrokken door de klant.

 

AnchorGemeentelijke schuldhulp


Flanderijn Invordering kan klanten met ernstige betaalachterstanden adviseren om contact op te nemen met de gemeente voor schuldhulp. Flanderijn Invordering kan daarbij helpen door de betreffende  persoonsgegevens via ons eigen aanvraagformulier rechtstreeks te verzenden naar de gemeente. Deze aanvraag wordt alleen verzonden als de klant  daarzelf toestemming voor heeft gegeven. De toestemming kan op twee manier worden vastgelegd en bewaard: telefonisch of schriftelijk. Deze toestemming kan op elk moment worden ingetrokken door de klant.

 

AnchorCookies


Wij gebruiken cookies op onze website. Dit doen wij om onze dienstverlening te verbeteren, de website optimaal te laten functioneren, om campagnes en communicatie zo relevant en efficiënt uit te voeren en voor de doeleinden zoals omschreven in dit privacy statement.

 

AnchorWat is een cookie?


Cookies zijn kleine tekstbestanden die door een webpagina op een pc, laptop, tablet of mobiele telefoon worden geplaatst. Op de website van Flanderijn Invordering  kunt u toestemming geven voor het plaatsen van de cookies via de pop-up die aan het begin van uw websitebezoek verschijnt onderin uw scherm.

 

AnchorDe cookies


Flanderijn Invordering streeft ernaar ervoor te zorgen dat u een positieve ervaring heeft als u onze website bezoekt. Terwijl u surft op website van Flanderijn Invordering  kan data van uw activiteiten worden verzameld met het doel begrip te krijgen van het gebruik van bepaalde secties van de website. Hiervoor maken we gebruik van Google Analytics en Salesforce Pardot.

Google Analytics stelt Flanderijn Invordering in staat te analyseren hoe uw interactie met de content op de website verloopt. Om te voorkomen dat uw persoonlijke data in handen komen van Google zetten we deze tool zo in dat het verzamelen van IP-adressen wordt voorkomen. Het is zowel voor Flanderijn Invordering als Google niet mogelijk om u en uw online activiteiten te identificeren.

Flanderijn Invordering maakt, als u toestemming verleent, ook gebruik van cookies van Pardot (een tool van Salesforce) om informatie over het surfgedrag te verzamelen zonder dat dit invloed heeft op de gebruikerservaring. Wanneer u een document van onze website downloadt en daarbij uw gegevens (inclusief emailadres) heeft ingevuld, gebruikt Flanderijn Invordering de Pardot cookies om u relevante e-mails te sturen op basis van uw gedrag op de website. U krijgt bij een bezoek aan de website van Flanderijn Invordering de keus om het gebruik van deze cookies te accepteren. Zo lang u geen keuze maakt of het gebruik van deze cookies niet accepteert, zal Flanderijn Invordering deze cookies niet gebruiken.

 

AnchorCookies-instellingen


Als u het niet eens bent met het gebruik van cookies kunt u uw browser zo instellen dat het gebruik hiervan wordt beperkt of uitgesloten. Uw browser kan u voorzien van informatie en controle over cookies. U kunt via uw browser alerts instellen die melden wanneer een cookie wordt gebruikt en u kunt deze accepteren of afwijzen. U kunt uw browser ook instellen om alle cookies te weigeren of alleen cookies te accepteren die wordt geretourneerd naar de oorspronkelijke servers. U kunt in het algemeen de cookies op uw browser uitschakelen zonder dat dit invloed heeft op de mogelijkheid om de website van Flanderijn Invordering te bezoeken.

Om er zeker van de zijn dat u uw weg kunt vinden bij het aanpassen van instellingen treft u hieronder een aantal links aan die kunnen helpen bij het op de juiste manier configureren van andere browsers die u in gebruik kunt hebben.

 


AnchorMelden datalek


Flanderijn Invordering houdt zich aan de Meldplicht Datalekken. Een ernstig datalek van persoonsgegevens wordt binnen 72 uur na constatering gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Heeft u een (mogelijk) datalek ontdekt? Meld dit zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 24 uur nadat u het datalek heeft geconstateerd. U kunt een datalek melden door een e-mail te sturen aan kwaliteitsteam@flanderijn.nl. Vermeld in de e-mail uw naam, eventueel de organisatie waarvoor u werkt, uw telefoonnummer en een korte omschrijving van het datalek.

1 januari 2018