Ontdek de voordelen van samenwerken met dé specialist op het gebied van invordering.
Steeds meer opdrachtgevers uit het publieke domein schakelen Flanderijn Invordering in om openstaande vorderingen te incasseren.
Onze opdrachtgevers waarderen onze maatschappelijk verantwoorde wijze van incasseren. Daarbij kiezen we voor een persoonlijke benadering, snelle opvolging en persoonlijke huisbezoeken.
Met onze traditionele maar resultaatgerichte inzet van de buitendienst realiseren we niet alleen bovengemiddelde resultaten maar helpen we burgers met (mogelijk) problematische schulden op weg richting de juiste hulp.
Flanderijn Invordering onderscheidt zich met een eigen kwaliteitsmanagementsysteem, dat verder gaat dan de gangbare normen binnen onze branche. De normen voor kwaliteit van de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) als ook de certificeringen voor ISO 9001:2015 en ISAE 3402 zijn onderdeel van dit systeem. Onze kwaliteit wordt geborgd door jaarlijkse beoordelingen middels externe audits en regelmatige controles op grond van de internationale ISAE 3402 standaard.
In de publieke sector zijn invorderingsprocessen vaak complex en onderhevig aan regelgeving en maatschappelijke verwachtingen. Het team van Flanderijn Invordering biedt daarom maatwerk-oplossingen die niet alleen bijdragen aan effectieve invordering, maar ook rekening houden met de belangen van alle betrokken partijen. Hierdoor behalen wij structureel bovengemiddelde invorderingsresultaten en worden onnodige kosten en kostenstapeling voorkomen.
Steeds meer overheden, zowel lokale als landelijke, besteden hun invorderingswerkzaamheden uit. In een tijd waarin processen steeds vaker volledig geautomatiseerd plaatsvinden kiest Flanderijn Invordering juist voor de persoonlijke benadering. Bij ons staat de belastingschuldige centraal. Wij focussen op persoonlijk contact, omdat invordering mensenwerk is, voor én door mensen. Automatisering speelt een ondersteunende rol en helpt ons betere resultaten te behalen. Ons doel? De vordering innen met minimale kosten voor zowel de belastingschuldige als de opdrachtgever.
Een deurwaardersbezoek wordt bij Flanderijn Invordering in de beslagfase op bezoekdatum aangekondigd. Deze onderscheidende werkwijze is een effectieve manier om de belastingschuldige te activeren. Onze aankondiging creëert niet alleen urgentie maar ook wordt de kans op betaling vergroot en kunnen zo onnodige kosten worden voorkomen. Ook heeft het een preventieve werking: het vooruitzicht van een deurwaardersbezoek motiveert om betalingsachterstanden in de toekomst te vermijden. Kortom, een transparante en professionele aanpak die voor zowel schuldeisers als de belastingplichtige voordelen biedt.
Hoewel loonvordering in de basis vaak wordt gezien als een administratieve handeling, maken wij bij Flanderijn Invordering het verschil door onze strategische en proactieve aanpak die gericht is op het maximaliseren van de opbrengsten en het minimaliseren van de doorlooptijd. Met zorgvuldig ontworpen stappen en extra maatregelen zorgen we ervoor dat maar liefst 95% van de ingediende vorderingen succesvol wordt afgerond. Daarnaast draagt de integratie van externe hulpbronnen in ons proces bij aan het oplossen van schuldsituaties.
Als overheidsorganisatie heeft u te maken met unieke uitdagingen op het gebied van invordering. Van strikte wet- en regelgeving tot complexe belangen: het vraagt om een partner die de publieke sector door en door begrijpt. Flanderijn Invordering heeft jarenlange ervaring in het ondersteunen van gemeenten, waterschappen en andere publieke instellingen bij het efficiënt innen van vorderingen, zonder de maatschappelijke impact uit het oog te verliezen. Wat ons onderscheidt? Onze expertise in de publieke sector. Wij kennen de dynamiek en spreken uw taal.
Bij publiekrechtelijke invordering komt meer kijken dan alleen het innen van vorderingen. Het vraagt om diepgaande kennis van de specifieke wet- en regelgeving, actuele jurisprudentie en maatwerk. Onze gespecialiseerde juristen, gerechtsdeurwaarders en invorderingsmedewerkers zijn hierin volledig thuis. Of het nu gaat om het toepassen van de Invorderingswet of andere relevante regelingen, het team van Flanderijn Invordering garandeert een aanpak die juridisch correct, transparant en effectief is. Met onze uitgebreide expertise is een correcte afhandeling gegarandeerd.
Als specialist in belastinginvordering voor lokale en landelijke overheden is kennis van specifieke systemen en software programma's essentieel. Het team van Flanderijn Invordering heeft niet alleen de kennis maar ook jarenlange ervaring in huis! Denk bijvoorbeeld aan Key2Belastingen en CiVision Innen voor efficiënte belastingadministratie, of SAP Tax and Revenue Management voor strategisch inzicht. Zo leveren we als partner maximale waarde in de samenwerking met zowel landelijke als ook lokale overheden.
Flanderijn Invordering is gevestigd in Venray en maakt deel uit van Flanderijn met 9 vestigingen in Nederland en België.
Vestigingen van Flanderijn vindt u in Amsterdam, Appingedam, Bergen op Zoom, Heerenveen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Venray. Daarnaast zijn wij ook in Antwerpen gevestigd en hebben we een samenwerking met een incassopartner in Duitsland.